.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید استاندار بر عدم تعطیلی پرو‍ژه های فاضلاب ساری و بابل

استاندار مازندران در نامه ای از معاون اول رئیس جمهور خواست تا با تخصیص اعتباراتی جلوی تعطیل شدن پروژه فاضلاب شهری بابل و ساری را بگیرد.

سید علی اکبر طاهایی در نامه ای به رحیمی با اشاره به اینکه بانک جهانی در اعطای تسهیلات به شرکت آب و فاضلاب استان دچار وقفه شده است، برای جلوگیری از توقف اجرای پروژه آب و فاضلاب شهرهای ساری و بابل خواستار تخصیص ریالی اعتبار این پروژه جهت پرداخت به پیمانکاران این پروژه شد.

در نامه استاندار مازندران به معاون اول رئیس جمهور آمده است: شرکت آب و فاضلاب مازندران با هماهنگی وزارت نیرو و وزارت اموراقتصادی و دارایی جهت اجرای پروژه آب و فاضلاب شهرهای ساری و بابل، وامی به مبلغ ۴/۷۵ میلیون دلار از بانک جهانی دریافت نموده که تاکنون مبلغ ۸/۵۶ میلیون دلار هزینه شده و ۶/۱۸ میلیون دلار باقی مانده که باید تا پایان مدت قرارداد وام یعنی ۳۱ دسامبر ۲۰۱۰ برابر ۱۰ دی ماه سال ۱۳۸۹ هزینه شود.

طاهایی در ادامه این نامه اظهار داشت: جهت نیل به هدف فوق و جذب هرچه بهتر اعتبارات شرکت آب و فاضلاب مازندران اقدام به انتخاب پیمانکار جهت اجرای کلیه پکیج های باقی مانده پروژه ها را کرده و هم اکنون تعداد ۱۲ پیمانکار در سطح شهرهای ساری و بابل جهت عملیات لوله گذاری، ساخت ایستگاه های پمپاژ و ساخت و تجهیز تصفیه خانه مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: متأسفانه اخیراً ارسال وجه از سوی بانک جهانی دچار وقفه شده به طوری که تعداد چهار فقره درخواست وجه به مبلغ دو میلیارد و 777 میلیون یورو و تعداد هشت فقره درخواست صدور پیش تاییدیه (Pre-approval coxe) به مبلغ بیش از 700 هزار یورو از تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۰ برابر چهارم مرداد ۱۳۸۹ به بانک جهانی ارسال ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی بانک یاد شده در خصوص ارسال وجه و صدور پیش تاییدیه (Pre-approval coxe) صورت نگرفته است.

طاهایی در این نامه می افزاید: تمام تلاش های به عمل آمده تاکنون در خصوص ارسال وجه از سوی بانک بی نتیجه بوده است.

از آنجایی که عدم ارسال وجه از سوی بانک جهانی پیمانکاران شاغل در پروژه را از لحاظ مالی دچار مشکل می کند و این امر باعث بروز خسارت بسیار جدی به پروژه ها گردیده و اتمام پروژه ها و جذب اعتبارات وام بانک را تا پایان مهلت وام یعنی ۳۱ دسامبر ۲۰۱۰ غیر ممکن می سازد( بعنوان مثال طبق ضوابط و مقررات قراردادهای بانک جهانی چنانچه پیمانکار ظرف مدت ۸۴ روز مبلغ صورت وضعیت خود را دریافت ننماید می تواند قرارداد را فسخ نماید) و فسخ هر قرارداد مشکل بسیار حادی را برای آن پروژه بوجود می آورد .

با توجه به موارد یاد شده و همچنین ضرورت اجرای پروژه ها و جذب وام بانک جهانی و با عنایت به شرایط موجود موارد ذیل درخواست می گردد.

دستور تسریع در خصوص پیگیری و رفع مشکل ارسال وجه از سوی بانک جهانی، تخصیص ریالی پروژه های آب و فاضلاب شهرهای ساری و بابل ۱۰۰ درصد گردد، اجازه هزینه سهم وام از محل منابع عمومی بصورت موقت داده شود تا پس از دریافت وجه از سوی بانک جهانی نسبت به جایگزینی آن اقدام وجهت جلوگیری از ایجاد وقفه در اجرای پروژه ها تا زمان ارسال وجه از سوی بانک جهانی اعتباری از سایر منابع اعتباری به این پروژه ها تخصیص داده شود ./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.